چکیده: (8164 مشاهده)
موضوعی با سابقهٔ طولانی در ساخت کارت امتیازها در بانکداری حسابهای خرده فروشان چگونگی رفتار با اندازههای ردهای فوق العاده نامتعادل است. این امر به آن دلیل اهمیت دارد که در بسیاری از کاربردها اندازههای ردهها خیلی متفاوتاند. تأثیری را که نادیده گرفتن چنین عدم تعادلی میتواند داشته باشد، توصیف میکنیم و راهبردهای گوناگون را که برای رویارویی با آن پیشنهاد شدهاند مرور میکنیم، و آنها را در یک چارچوب نظری مشترک جای میدهیم. سپس یک روش جدید ساخت کارت امتیازهای 'موضعی' را تشریح میکنیم که هم نظریه و هم آزمایشهای ما نشان میدهند که نسبت به روشهای استاندارد عملکرد برتری دارد، در حالی که ویژگی آسانی تفسیری آنها را حفظ میکند. با استفاده از دادههای واقعی بانکداری موضوع را تشریح میکنیم.
دریافت: 1390/6/4 | پذیرش: 1394/6/21 | انتشار: 1382/8/24